Persoonsalarm

Thuis en buitenshuis.

Introductie

Het is fijn om zo lang mogelijk zelfstandig thuis te kunnen wonen.
Uw zelfredzaamheid staat daarin centraal. Toch kan er onverwacht iets gebeuren waardoor u snel hulp nodig heeft. Stel u valt en bent niet meer in staat de telefoon te bereiken of stel dat u pijn op de borst krijgt en het is niet mogelijk om zelf 112 te bellen. Dan biedt de alarmknop van Persoonsalarm  een uitkomst. Dit draadloze alarm kunt u altijd bij u dragen. Hiermee kunt u hulp inschakelen in geval van nood. Dat kan een bekende zijn of in sommige gevallen een zorgprofessional van Evean. Dag en nacht, 24 uur per dag, 7 dagen per week een veilig gevoel.

Wat is Persoonsalarm?

Met Persoonsalarm bent u altijd in staat om hulp van buitenaf in te roepen op het moment dat het nodig is. Dag en nacht, vanaf elke plek in uw huis en zelfs ook buitenshuis. We werken hierin samen met de zorgcentrale Altide. Met één druk op de knop heeft u contact met de zorgcentrale.
De zorgcentrale beoordeelt wie er het beste naar u toe kan komen. Dat kan iemand uit uw eigen omgeving zijn (familie, naasten, mantelzorger) of een medische hulpdienst.

Bij Persoonsalarm maken we onderscheid tussen Sociale Personenalarmering en Professionele Alarmopvolging.  De Sociale Personenalarmering is voor iedereen beschikbaar. De zorgcentralist schakelt de contactpersoon in (bijvoorbeeld familie, naasten, mantelzorger) of in geval van medische nood een hulpdienst.

Om in aanmerking te kunnen komen voor Professionele Alarmopvolging heeft u een indicatie voor wijkverpleging of een Wlz-indicatie nodig. Wanneer u zorg krijgt van Evean beoordeelt de wijkverpleegkundige van Evean of u in aanmerking komt voor Professionele Alarmopvolging. De zorgcentrale (Altide) regelt dan het plaatsen van de apparatuur en een sleutelkluisje. In dit kluisje zit uw huissleutel die nodig is voor onze zorgprofessionals. De code is alleen bij de zorgcentrale bekend.

Ontvangt u zorg van een andere zorgorganisatie? Dan verwijzen wij u voor het regelen van Professionele Alarmopvolging naar de wijkverpleegkundige van de desbetreffende organisatie.
 

Persoonsalarm Thuis

U draagt een alarmknop om uw hals of pols en krijgt een alarmeringsapparaat in huis. De alarmknop draagt u altijd, zelfs wanneer u onder de douche gaat. Als u noodhulp nodig heeft, dan drukt u op de knop. De zorgcentralist vraagt u wat er aan de hand is en kan direct inschatten welke (nood)hulp u nodig heeft en schakelt deze hulp in.

Persoonsalarm Overal

Gaat u er graag op uit voor een wandeling of boodschap? Dan is Persoonsalarm Overal dé oplossing voor u: een draagbaar alarmapparaat waarmee u overal alarm kunt slaan en om noodhulp kunt vragen. U draagt een klein alarmapparaat om uw hals of pols of bevestigt het apparaatje met een kledingclip. Als u noodhulp nodig heeft, drukt u op de knop van het alarmapparaat. Daarna kunt u via dit apparaatje spreken, net als via een mobiele telefoon. Ook bepaalt het apparaatje uw positie. Uw naaste of de zorgcentrale kan, als u daar toestemming voor hebt gegeven, op de gekoppelde app of website zien waar u bent.

Persoonsalarm aanvragen

U kunt online een Persoonsalarm aanvragen bij de zorgcentrale (Altide). U kiest het soort personenalarmering dat u wilt en wie er in geval van nood wordt ingeschakeld. 

Vraag Persoonsalarm aan

Meer informatie?

Wilt u eerst meer informatie voordat u uw Persoonsalarm kiest? Neem dan contact op met de Espria Ledenvereniging. De Ledenconsulent kan met u bespreken of Persoonsalarm iets voor u is.  

Ga naar Persoonsalarmering | Espria Ledenvereniging.